Nieuwsbrief 20 november 2020

Vrijdag 20 november 2020

Amsterdam, 20 -11- 2020

Beste ouders en verzorgers,

De afgelopen weken zijn wij met het hele team druk bezig geweest met het lesgeven van verschillende groepen, zowel thuis als op school. Doordat we momenteel vier collega’s hebben met corona, een in thuis quarantaine en een die getest wordt, is het iedere dag weer een puzzel.

We hopen dat er volgende week weer twee collega’s kunnen starten en dat iedereen goed herstelt. Vandaag ben ik weer gestart na een afwezigheid van bijna twee weken. Het was erg fijn om veel ouders weer even op het schoolplein te begroeten en te spreken. Bedankt voor alle beterschapswensen.

Afgelopen maandag heeft juf Nicole, de LIO stagiaire van groep 6/7A, afscheid genomen van de groep. Zij zal haar Lio-stage voortzetten op een andere school. Juf Bianca en juf Nicky blijven de vaste leerkrachten van de groep.

Maandag en dinsdag hebben wij studiedagen. We zijn aan het kijken hoe we die dagen zoveel mogelijk online kunnen organiseren zodat we de reisbewegingen tot het minimum kunnen beperken. Onze studiedagen dit schooljaar staan in het teken van  “ Leren Zichtbaar Maken”, een theorie van Hattie. Hier zijn wij in de laatste week van de zomervakantie mee gestart. Iedere leerkracht heeft een onderzoeksvraag voor zijn of haar eigen groep geformuleerd en we kijken nu hoe we de impact van ons handelen kunnen vergroten. Voor meer informatie hierover kunt u kijken op lerenzichtbaarmaken.nl.

Het is nog vier weken tot de kerstvakantie. Helaas is er nog geen zicht op het moment waarop we weer terug kunnen naar het normale schoolrooster. Zodra wij het idee hebben dat we weer terug kunnen naar het normale rooster met alle groepen alle dagen op school, zullen wij u dit laten weten via een bericht in de schoolapp.

We hebben ervoor gekozen om op vrijdag 4 december alle groepen op school te laten komen voor het sinterklaasfeest. Ook dit feest zal anders verlopen dan de afgelopen jaren, maar we gaan er ondanks de coronaregels een feestelijke dag van maken. Voor groep 3 en groep 6/7B betekent dit dat ze op school zijn ipv thuis.

Donderdag 17 december organiseren we in iedere groep een feestelijk winterontbijt. Ook op deze dag zullen alle groepen op school zijn. Voor groep 6/7A betekent dit een extra dag op school ipv thuisonderwijs.

Vrijdag 18 december organiseren we op school de grote wintershow. Dit jaar zal dit een digitale show zijn, waarbij iedere groep een optreden verzorgt. Meer informatie hierover volgt.

Helaas mogen we de ouders ook de komende maanden niet in de school ontvangen. De leerkrachten van uw kind proberen zoveel mogelijk te delen via de app. Mocht u toch vragen hebben, kunt u per mail contact opnemen met de groepsleerkracht.

Fijn weekend en tot woensdag,