Nieuw Schoolplein

Vrijdag 1 november 2019

Amsterdam 01-11-2019

Beste ouders en verzorgers,

Zoals jullie hebben gezien is het nieuwe schoolplein klaar. Wij zijn als school erg enthousiast over de speelmogelijkheden die ons nieuwe schoolplein biedt. We zullen het plein vrijdag 8 november feestelijk openen. Hiervoor staat een uitnodiging in de app van de klas van uw kind.

We hebben als school gekozen voor een plein waar de kinderen veel zien, ruiken, voelen en kunnen ervaren. Het risicovol spelen wat wij zo belangrijk vinden heeft een mooie invulling gekregen met ons prachtige klim- en klautertoestel. Het vallen en opstaan zien wij als een mooie ontwikkeling van de motorische vaardigheden van onze kinderen.

Het is zo dat de kinderen nu actief op onderzoek uit kunnen door de plantentuin, en de schelpenpaadjes. Daarbij kunnen de kinderen vies worden. Wij willen u dan ook vragen er in de kleding en schoenen keuze rekening mee te houden dat de kinderen vies kunnen worden. Het zou zonde zijn als de mooiste kleren van uw kind vies worden door het spelen op het plein.

Wij hopen dat de kinderen net zo genieten van het nieuwe schoolplein als wij. Het team heeft er al even op gespeeld en wij verwachten dat dit plein voldoende uitdaging biedt voor ieder kind.

Maandag mogen de kinderen echt op het plein gaan spelen en onderzoeken.

Het team van OBS de Toekomst