Maatregelen coronavirus

Maatregelen coronavirus

Amsterdam, 12 maart 2020

Beste ouders en/of verzorgers,

Zoals u weet is er momenteel sprake van een pandemie van het corona virus . Het aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus in ons land neemt toe. Ook het onderwijs heeft te maken met de gevolgen van de verspreiding van het virus. Wij begrijpen dat dit vragen en zorgen oproept. In deze brief lichten wij graag toe welke gevolgen dit voor onze school heeft.

Op donderdag 12 maart is er een persconferentie geweest naar aanleiding van het corona virus. In deze persconferentie heeft de Minister van Gezondheidszorg de onderstaande maatregelen om het corona virus te bestrijden toegelicht. Alle maatregelen in deze brief zijn van kracht tot minstens 31 maart 2020.

De algemene maatregelen zijn:

• Iedereen die last heeft van een verkoudheid en/of keelpijn en/of hoesten en/of koorts moet thuis blijven, dit geldt ook voor uw kind(eren).
  • Zoveel mogelijk thuiswerken.
  • Geen evenementen bezoeken waar meer dan 100 personen aanwezig zijn.

Verder blijven onderwijsinstellingen open, zo ook onze school. Onder kinderen vinden minder besmettingen plaats, onder andere door minder internationale contacten, en kinderen lopen een minder hoog risico.

Wat betekent dit voor u?

• Indien uw kind last heeft van een verkoudheid en/of keelpijn en/of hoesten en/of koorts, blijft uw kind thuis. Meld uw kind ziek volgens de gebruikelijke procedure.
  • Indien uw kind op school klachten ontwikkelt, zoals een verkoudheid en/of keelpijn en/of hoesten en/of koorts, dan wordt u gebeld met het verzoek uw kind op te halen.
  • Indien een leerkracht last heeft van een verkoudheid en/of keelpijn en/of hoesten en/of koorts, blijft de leerkracht thuis totdat de klachten over zijn. Aangezien in deze periode van het jaar dergelijke klachten  sowieso al veel voorkomend zijn, zullen we te maken krijgen met regelmatige afwezigheid van leerkrachten. Het is vrijwel onmogelijk om alle afwezigheid op te vangen door invalleerkrachten. Dit betekent dat, indien de leerkracht van uw kind thuis moet blijven, de kans groot is dat dit ook geldt voor de klas van uw kind. U wordt daarover geïnformeerd in de ouderapp. Wij zullen een apart overzicht toevoegen met de leerkrachten die thuis blijven ivm klachten.
  • Alle uitstapjes (bijvoorbeeld excursies, schoolreizen, musea bezoeken) die staan gepland tot en met minstens 31 maart 2020 gaan niet door.

Mocht uw kind(eren) vanwege deze maatregelen niet naar school kunnen, vragen wij u om uw kind te begeleiden met de verschillende digitale oefenprogramma's en met het lezen van boeken.

We houden de ontwikkelingen nauwgezet in de gaten en zullen u bij veranderingen in het beleid van de Rijksoverheid informeren via de schoolapp. We vragen om uw begrip.

Marlie de Wijs

Verdere actuele informatie is te vinden op: